23 October 2011

Rindu Bertandang Lagi


Assalamualaikum WBT.

Hampir 6 bulan lalu, ketika peperiksaan akhir, di semester akhir, tahun akhir (sengaja membelit cerita hehe) saya di kampus, umum mengetahui saya telah berpeluang menunaikan Ibadah Umrah bersama keluarga. Masih segar diingatan setiap langkah, saat dan detik ketika berada di sana. Paling indah, ketika saya mendaki Jabal Rahmah, sehingga berpeluang mengabadikan tulisan tangan beserta doa di puncaknya. Indah sungguh saat itu. Apatah lagi bila bercerita pengalaman menaiki unta dan minum susu unta. Namun semua itu tidak mampu menandingi hebatnya getar di hati tatkala berada di hadapan Baitullah, juga ketika memasuki Raudhah. SubhanaAllah, indahnya tak mampu di ungkap. InsyaAllah, saya akan menulis kronologi sepanjang berada di sana, bersama beberapa gambar yang begitu sayang dan tiap hari saya belek. INDAH.

No comments:

Post a Comment