22 February 2011

Dimensi Lafaz Talbiah 5

Ya Allah berilah aku rasa redha terhadap segala keputusanMu dan berkatilah segala apa yang kau berikan padaku. Sehingga aku tiada suka mempercepatkan apa yang kau lambatkan dan melambatkan apa yang kau percepatkan. Ya Allah, tunjukkanlah kepadaku bahawa yang benar itu benar. Ya Allah berikanlah kejernihan hati agar aku dapat mengenal hal-hal yang dusta. Ya Allah aku meminta kepadamu kelembutan dan ketentuan takdirMu. Berilah aku petunjuk untuk memberikan keputusan. Ya Allah, aku memohon kepadaMu, engkau berikanlah aku kelangsungan hidup yang menjadikan aku senantiasa dekat denganMu. Ya Allah, aku memohon kebaikan yang telah diminta oleh hamba hamba yang soleh. Ya Allah, aku meminta pendamping hidup yg terbaik sebagaimana hamba hambaMu yg soleh meminta pendamping hidupnya. Ya Allah, aku berlindung kepadMu dari fitnah lelaki. Ya Allah, jagalah kesucian diriku dan pertemukan aku dengan pendamping hidup yang soleh dan bisa menjaga kesucian dirinya dan bisa menjaga kesucian diriku.Ya Allah, tunjukkan kepada kami apa yang benar dan jadikan pilihan kami mengikuti apa yang benar itu. Dan juga tunjukkan kepada kami apa yang tidak benar, dan permudahkanlah kami meninggalkannya.. Amin amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment