20 January 2011

A rainbow

Alhamdulillah, berita gembira harini :)

1) Alhamdulillah, our second babies: NOR HIDAYAH RESOURCES was officially registered. Congratulations to my sis, Nor Hidayah Mustaffa and her partner, Achik Mohamad Abu Bakar. Congrats to both of you :)
2) Alhamdulillah, Ayah loan's RM40 000 had been approved by FELDA. Kakak sibuk scatching pelan rumah baru :)
3) Alhamdulillah, permohonan hartanah kakak juga telah diluluskan :)
4) Alhamdulillah, tarikh ke SANA telah ditetapkan: 11 Mac 2011


“Hai orang-orang yang beriman, makanlah diantara rizki yang baik-baik yang Kami berikan kepadamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika benar-benar hanya kepadaNya kamu menyembah.” (QS. Al Baqarah: 172)

“Sesungguhnya apa yang kamu sembah selain Allah itu adalah berhala, dan kamu membuat dusta. Sesungguhnya yang kamu sembah selain Allah itu tidak mampu memberikan rezki kepadamu; maka mintalah rezki itu di sisi Allah, dan sembahlah Dia dan bersyukurlah kepada-Nya. Hanya kepada- Nyalah kamu akan dikembalikan.” (QS. Al Ankabut : 17)

“Karena itu, ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari-Ku.” (QS. Al Baqarah: 152)

“Karena itu, maka hendaklah Allah saja kamu sembah dan hendaklah kamu termasuk orang-orang yang bersyukur.” (QS. Az-Zumar: 66)

No comments:

Post a Comment